آخرین تحولات لبنان

همزمان با تلاش مشترک آمریکا و اروپا برای سرپا نگه داشتن رژیم اشغالگر صهیونیست با هر وسیله ممکن، اما کمتر کسی است که بتواند بازیگری مهم تهران و محور مقاومت در تحولات منطقه یک سال پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی را انکار کند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با قدس: «طوفان‌الاقصی» موجب شکست صلح آبراهام شد

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی در ناکام گذاشتن پروژه عادی‌سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی گفت: یکی از مهم‌ترین آثار عملیات طوفان‌الاقصی توقف عادی‌سازی روابط  و شکست صلح آبراهام (ابراهیم) آمریکا در منطقه غرب آسیا بود و این امر تنها با اقتدار و قدرت محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران محقق شد.
وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از کشورهای مرتجع منطقه شامل اردن، مصر، امارات و... که سعی داشتند تا قبل از عملیات طوفان‌الاقصی روابط خود را با رژیم صهیونیستی در غالب عادی‌سازی گسترش دهند، در یک‌سال اخیر  کمک‌های اطلاعاتی و همکاری‌های امنیتی  نزدیکی با سازمان موساد در مبارزه با محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

کنعانی‌مقدم، گریزی به گذشته و شکست اعراب از رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۱۹۶۷ می‌زند و بیان می‌کند: پس از شکست اعراب در جنگ‌های مختلف، مسئله طلسم شکست‌ناپذیری اسرائیل در جهان عرب مطرح و این موضوع در سال گذشته با عملیات بزرگ طوفان‌الاقصی  به سحری باطل تبدیل شد. عملیات هفت اکتبر توانست ساختار و هیمنه پوشالی امنیتی،اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را نابود کند، به‌طوری‌که این رژیم حتی در عرصه نبرد زمینی نتوانست به کوچک‌ترین دستاورد مانند (کوچ اجباری، آزادی تمام  اسرای نظامی خود و حتی نابودی حماس) در شهر غزه دست یابد.

کنعانی مقدم تاریخ فلسطین را به دو بخش قبل و بعد از عملیات طوفان‌الاقصی تقسیم کرد و افزود: محور مقاومت با کمک جمهوری اسلامی ایران توانسته است تمام معادلات را در منطقه غرب آسیا برهم زند. این امر سبب شده رژیم صهیونیستی به سمتی حرکت کند که شکست در برابر گروه‌های مردمی همانند حماس و جهاد اسلامی را بپذیرد، درحالی‌که این رژیم در طول هشت‌دهه اخیر رؤیای تحقق کشور از نیل تا فرات را داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.